Radio 2-DIN

Przez długi czas multimedia samochodowe ograniczały się do zastosowań wyłącznie w wysokiej klasy samochodach, limuzynach i wehikułach rekreacyjnych. Pomysł oglądania filmów lub grania w gry w samochodzie trafił do głównego nurtu zainteresowania na świecie dopiero w późnych lat 90-tych oraz wczesnych XXI wieku, a nawet w owym czasie multimedia samochodowe były w dużej mierze ograniczone do kosztownych jednostek wideo oraz nieporęcznych magnetowidów lub ewentualnie dużych systemów DVD.

nawigacja do polo Pioneer

Multimedia do auta: co się dzieje teraz?
Dzisiaj multimedialne możliwości są dostępne dla wszystkich kierowców, co jest zauważalne w bogatych w funkcje samochodach. Odpowiednio to, nie ma niemal jakichkolwiek barier co do sposobu konfigurowania automobilowego systemu multimedialnego, a jedyną pewną kwestią jest to, że potrzebujesz również komponentu audio, jak i wideo.

Są dziesiątki różnych sprzętów i oprzyrządowania i wszystkie muszą ze sobą współdziałać w samochodowych multimediach. Najczęściej umieszcza się je w ramach trzech fundamentalnych kategorii:

•    ekwipunek audio
•    sprzęt wideo
•    źródła mediów

Część audio samochodowego systemu multimedialnego przeważnie składa się z istniejącego systemu dźwiękowego, choć są pewne różnice. Niektóre z komponentów audio, jakie przeważnie znajdują się w automobilowych systemach multimedialnych, obejmują:

•    jednostkę główną
•    głośniki
•    procesor dźwięku
•    słuchawki

Słuchawki można odszukać już w pospolitych samochodowych systemach audio, ale są one znacznie częściej używane w połączeniu z multimedialnymi samochodami. Przewodowe słuchawki wymagają gniazda słuchawkowego w jednostce kluczowej, odtwarzaczu wideo lub też w innym miejscu, natomiast słuchawki bezprzewodowe mogą wykorzystywać sygnały podczerwieni lub ewentualnie RF.

Większa część innych komponentów audio jest niezwykle podobna do tych w schematycznych samochodowych systemach audio, z kilkoma odstępstwami, takimi jak jednostka główna. Podczas gdy w konfiguracji multimedialnej można używać stereotypowego radia samochodowego, jednostki z głowicami wideo są znacznie przyzwoiciej dostosowane do celu.

Jak wybrać?
To w głównej mierze powinno być przemyślane już na poziomie wybierania auta. Jeżeli natomiast zabieramy się za wyposażenie już później przede wszystkim musimy wziąć pod szczególną uwagę czynniki takie jak: budżet, wykorzystanie, częstotliwość użytkowania. Całe szczęście dzisiejsze marki dają nam do dyspozycji kompleksowe rozwiązania, a sprzedawcy systemów multimedialnych do wozów są niezmiennie gotowi do pomocy w wyborze tego w najwyższym stopniu porządnego. Należałoby jednakże wcześniej samemu zrobić rozeznanie w opcjach oraz cenach na rynku, żeby nie dać się naciągnąć.